سفرنامه ی کیش

تجربه سفر - در تور کیش - در تور ایران - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

سفرنامه ی کیش | تور لحظه آخری کیش

سفر ما به جزیره ی دیدنی کیش کاملا فیرمنتظره و کاملا اتفاقی بود به این صورت که بر اساس اس ام اس ها تبلیغاتی تور های لحظه آخری کیش به صورت کاملا اتفاقی اقدام کردیم و با 395 هزار تومان این سفر شگفت انگیز را تجربه کردیم . این تور ، توری سه روزه بود و محل اقامتمان هم در یکی از هتل های 4 ستاره به نام گراند بود .

ساعت 7:30 صبح ساعت پروازمان بود . با فرصت کمی که داشتیم چمدان ها را بستیم و خودمان را برای پرواز آماده کردیم . با این تحقسقاتی که تو این مدت کم انجام دادم متوجه شدم اماکن جزیره به سه بخش مجزا تقسیم میشود . دسته ی اول مربوط به پاساژها و مراکز خرید و بازار های جزیره می شود که پاساژ مریم ، مرجان ، زیتون ، پردیس 1 و 2 ، مروارید ، ونوس ،پانیذ ، کیش و ده ها مرکز خرید دیگر را شامل میشود .

تور لحظه آخری کیش | Kish Lastsecond Tour

سفرنامه ی کیش

گروه دوم این اماکن مربوط به جاذبه های جذاب و دیدنی ای است که اگر بخواهیم نام بهترین آن ها را بیاوریم باید به آب انبار ، درخت آرزوها ، شهر زیرزمینی کاریز ، شهر حریر ، کشتی یونانی ، باغ وحش و پارک آهوان اشاره کنیم .

بخش سوم اماکن مربوط به تفریحات آبی و ساحلی در جزیره ی کیش است . پارک دلفین ها ، آکواریم ، اسکله های بیتظیر ، غواصی مهیج ، بالن ، پلاژ بانوان و آقایان جزء این دسته قرار میگیرد . البته استفاده از این تفریحات به دلیل هولی گرم کیش در چهار فصل سال امکان پذیر است .

ساعت 7:30 پرواز بدون تاخیر انجام شد . از شانس بد صندلی من بغل بال هواپیما بود و همین امر موجب شد دید مناسبی به اطراف نداشته باشم . پرواز مناسبی با یک صبحانه ی لذیذ را تجربه کردم .

هنگامی که به سطح آب های آبی خلیج فارس رسیدیم رنگ های آبی آن چنان زیبایی خاصی داشت که درست داشتم ساعت ها به آن خیره شوم . حس مالکیت این خلیج آبی رنگ جسی شبیه به غروری وصف نشدنی را به فرد القا میکند . پروازمون پس از دو ساعت در فرودگاه بین المللی کیش به زمین نشست . همین که در هواپیما باز شد و بیرون آمدیم گرمای شدیدی را به همراه رطوبت زیاد حس کردیم . خیلی لذت بخش نبود ولی جالب بود . عبنک آفتابی و کرم ضد آفتاب در همه جا حتما باید همراهتان باشد .

سفرنامه ی جزیهره ی کیش

قطعا دیدن آن همه ماشین مدل بالا و لاکچری در خیابان های کیش غافلگیرتان خواهد کرد . کیش شهری مدرن و البته تمیز با هوایی بسیار پاک است .

اولین کاری که کردم تحویل گرفتن بارهایم از فرودگاه بود . از نکات قابل توجه این است که در فرودگاه غرفه های بلیط های اماکن تفریحی را با تخفیف ها ویژه به شما میفروشند . اما پیشنهاد من این است که برای خرید بلیط فقط از طریق میز تور هتل اقدام کنید .

تجربه ی سفر به کیش

در بخش خروجی فرودگاه نیز غرفه هایی قرار گرفته که با اجاره ی ماشین به شما پیشنهادات متفاوتی را میدهند . هزینه های اجاره بسیار بالا بود و از نظر من اصلا مقرون به صرفه نبود . اما از طرفی دیگر همیشه نمیتوان سوار ماشین کروک شد !!! مثلا برای سوار شدن تویوتا اف جی 400 هزار تومان باید پرداخت می کردم و یا موستانگ کروک 2015 که برای 24 ساعت اجاره ی آن باید 600 هزار تومان پرداخت می کردم .

با تاکسی به سمت هتل رفتیم ،تاکسی با تعداد بالا در همه جای کیش وچود دارد و شما این امکان را دارید که با مقایسه ی قیمت ها یکی را انتخاب کنید . البته تاکسی های مجهز به تاکسی متر نیز هستند .

از بهترین هتل های جزیره ی کیش

هتل ظاهر زیبایی داشت . هتل دارای لابی شیکی بود که اینترنت را به صورت رایگان در اختیار مراجعه کنندکان قرار میدهد .

بازار ونوس در نزدیکی هتل وبد از این رو اولین مکانی بود که دیدم و البته خرید کمی هم کردم . کمترین زمانی که میتوانید صرف بازدید از آن بکنید حدودا دو ساعت است . پس از آن به پاساژ مریم رفتیم چون پاساژ سرباز بود نور آفتاب کمی آزارمان داد از این رو توصیه میکنیم هنگام تاریکی هوا از آن دیدن کنید . این دو پاساژ در نیم کیلومتری از هم واقع شده . این دو پاساژ از نظر کیفیت اجناس و قیمت ها قابل قبول بودند .

همین موقع ها بود که احساس گرسنگی کردیم و به رستوران پایاب رفتیم اما بعد متوجه شدیم که رستوران 6 ماهی است که تعطیله !! از آن جا به یک رستوران دیگر رفتیم و پس از خوردن غذایی خوش مزه به آب انبار کیش رفتیم . گرمای ظهر واقعا آزاردهنده بود و من ترجیح دادم از داخل ماشین آن را تماشا کنیم . از آن جایی که درخت آرزوها هم نزدیک به این مکان بود پس از آب انبار ها سری هم به آن جا زدیم . این درخت برای افراد بومی کیش ارزش والایی دارد .

کشتی یونانی از دیگر اماکنی بود که من از داخل هواپیما هم توانستم آن را ببینم . صحنه ی قشنگ غروب آفتاب همه را در جزیره به در این نقطه جمع می کند . منظره بدون اغراق بسیار زیبا و خارق العاده بود .

نمایی از هتل ترنج کیش

هنگام عصر که به هتل برگشتیم قرار بود به همراه تور گشتی درون شهر بزنیم . لیدر با لباسی آبی رنگی ما را همراهی می کرد . فردی خوش پوش و با نشاط !! رزوی شاد و مفرح را با همسفرهایمان تجربه کردیم . ما به همراه هم به کاریز ، درخت سبز یا همان درخت آرزوها ، موزه ی مردم شناسی ، کشتی یونانی ، پارک میرمهنا ، هتل 5 ستاره ی ترنچ و چندین بازار دیگر دیدن کردیم . توضیحات لیدر درباره ی هرکدام از این اماکن لسیار کامل و جالب بود . پیشنهاد ما این است که حتما از این تورهای گردشگری استفاده کنید چرا که اگر شما بخواهید از همه ی این اماکن دیدن کنید حداقل باید 100 هزار تومان پول تاکسی بدهید در صورتی که ما با 5 هزار تومان از این امکانات استفاده کردیم .

برای خرید به نظر من مرکز خرید پردیس 1 قیمت های بسیار مناسب و ایده آلی دارد و اجناسش از دیگر مراکز خرید بسیار مقرون به صرفه تر است . دقایق به سرعت میگذشت !!!! در آخر تصمیم گرفتیم به تور کشتی برویم بلیط تور را خریدیم و خودمان را آماده کردیم . اگر میخواهید در صف های طولانی کشتی گیر نکنید پس از شنیدن نام کشتی تان بلافاصله به سمت کشتی بروید . عکاسی در این کشتی ها ممنوع بود و این قضیه اصلا برای من که عاضق عکس بودم جالب نبود . با یک موزیک شاد انرژی زیادی به سالن کشتی منتقل شد !!! این تور به واقع ساعاتی خوش و مفرح را برای ما رقم زد . استفاده از تور کشتی انتخاب بسیار شایسته و مناسبی بود .

تفریحات جزیره ی زیبای کیش÷

خلاصه اگر قصد سفر به این جزیره ی زیبا را دارید حتما زودتر اقدام کنید تجربه های ناب آن تا سالها در خاطرتان خواهد ماند .