سفرنامه ی گرجستان

تور ارزان گرجستان - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

سفرنامه ی گرجستان به سال 92 بازمی گردد . من به همراه خانواده با هواپیما از فرودگاه امام به سمت تفلیس پرواز کردیم . پرواز بدون تاخیر بود و ما توانستیم بعد از یک ساعت و نیم به شر زیبا و دیدنی تفلیس برسیم . اختلاف ساعت گرجستان با ایران حدودا 30 دقیقه است و مردم مهمان نواز و مهربانش با زبان انگلیسی آشنایی زیادی ندارند پس سعی نکنید به زور به انگلیسی حرفی را به فروشندگان بفهمانید اما آنها باز هم سعی میکنند هر طور که شده منظور شما را بفهمند و کمکتان کنند .

تور ارزان قیمت گرجستان

درباره ی آب و هوای این کشور باید بگوئیم که مثل کشورمان 4 فصل است ولی کمی سردتر و خنک تر . از این رو اگر قصد سفر به این کشور را دارید ما ماه تابستان را پیشنهاد میکنیم اما به هر حال هر روزی از سال که وارد گرجستان میشوید یک لباس گرم در همه جا همراهتان داشته باشید چون وقتی هوا رو به تاریکی میرود وزش باد خنک در این شهر آغاز میشود . کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی از دیگر ملزومات در سفر به گرجستان و شهر تفلیس است .

این شهر زیبا و دیدنی در مسیر جاده ی ابریشم قرار گرفته و درواقع پل ارتباطی میان شرق و غرب محسوب میشود . از همه ی این تعریف ها که بگذریم باید برگردیم سر قضیه ی سفر به تفلیس .

تجربه ای خاطره انگیز از سفر به گرجستان

پس از رسیدن به فرودگاه زیبای تفلیس در هتل 3 ستاره ی جورجیا پالاس ماندیم ! هتل آپارتمانی به واقع مجهز که از نظر اقتصادی نز بسیار ایده آل و مقرون به صرفه بود . صاحب هتل مردی جا افتاده و پر حوصله و البته مهربان بود و وقتی اعتراض ما درباره ی روند تکراری صبحانه را دید سریعا تنوع اندکی را در منوی صبحانه لحاظ کرد .

از دیگر ویژگی های خوب این هتل نزدیک بودنش به ایستگاه مترو بود و همین امر سبب شد که ما دسترسی بسیار مناسبی به سرتاسر شهر داشته باشیم .

روز اول سفر برای نهار به مک دونالد رفتیم که درست در کنار ایستگاه متروی خیابان روستاولی بود . من با 10 لاری یک ساندویچ دابل چیر برگر ، سیب زمینی ، نوشابه ی کوچک و بستنی خوردم . قیمت ها واقعا مقرون به صرفه است .

تجربه ای شیرین از سفری خاطره انگیز به تفلیس

پس از خوردن غذا به خیابان روستا ولی رفتیم ! خیابانی بینظیر که از معروف ترین خیابان های تفلیس نیز محسوب میشد . بسیاری از مراکز مهم دولتی و غبر دولتی بعلاوه ی ادارات و اماکن دیدنی در این شهر قرار گرفته . ساختمانی رو به روی مترو قرار گرفته که کمک شایانی به بسیاری از توریستان و مسافران میکند . مسئول گردشگری در این ساختمان مستقر است که به زبان انگلیسی اطلاعاتی ارزشمند و مفید را در اختیارتان قرار میدهد .

میدان آزادی مقصد بعدی ما بود . به این میدان ، میدان یروان نیز میگویند . فضای باز کوچکی در سمت شرقی میدان آزادی یا یروان قرار گرفته که با فواره ای زیبا که آب را به اطراف می پاشد تزئین شده ، بازدید از این میدان زیبا نیز خالی از لطف نیست .

نمایی زیبا از کشور منحصر به فرد گرجستان

مقصد بعدی مان رودخانه ی کورا بود ساعاتی مفرح و شیرین را در کنار این رودخانه ی پر آب گذراندیم و برای شام به یک رستوران ایرانی به نام هزار و یک شب رفتیم .

روز دوم سفرمان را با پیاده روی در پارک زیبایی که در نزدیکی هتل بود آغاز کردیم و از آن جا مستقیما به پل صلح رفتیم . مناظری که در این پل دیدیم واقعا هیجان انگیز بود . آن همه زیبایی در این شهر کوچک واقعا خارج از تصور ما بود .

پس از دیدن پل صلح به سمت مجسمه ی مادر حرکت کردیم . برای رفتن به سمت این مجسمه باید با تلکابین به بام تفلیس برویم ، این قسمت از مهیج ترین و شیرین ترین قسمت های سفر است . مجسمه ی مادر مجسمه ی زنی است که در یک دست جام نوشیدنی و در دست دیگر شمشیری دارد که نشان دهنده ی جنگ جو بودن زنان گرجی است .

کشور زیبای گرجستان

نارین قلعه از دیگر اماکنی بود که پس از مجسمه ی مادر قصد رفتن به آن جا را داشتیم .

پارک متاسمیندا مقصد بعدی بود که توانستیم با مترو خودمان را به آن جا برسانیم . در آنجا غذایی لذیذ و خوش طعم خوردیم و در شهربازی مهیج آنجا ساعاتی تکرار نشدنی را تجربه کردیم .

صبح روز سوم با مترو به sarajishvili رفتیم و ساعاتی وقت گذراندیم سپس به وسیله ی ماشوتکا به دریاچه ی معروف و پر آب تفلیس رفتیم . از این دریاچه برای ماهیگیری ، آب شرب و ورزش های آبی استفاده میشود . پس از بازدید حمام های سولفور و کلیسای متحنی به هتل بازگشتیم .

خیابان های زیبای شهر تفلیس

صبح روز چهارم صبحانه ای کامل و لذیذ را در هتل خوردیم سپس به یاستگاه مترو samgari رفتیم . از آن جا به وسیله ی مینی بوس خودمان را به شهر زیبای سیقناقی رساندیم . این شهر از توابع شهر تفلیس است که در قسمت شرقی آن قرار گرفته و حدودا 2 ساعت با تفلیس فاصله دارد . ما روز آخر سفرمان را به دور از هیاهو و ازدحام شهر در این منطقه ی آرام سپری کردیم .

در انتها از همه ی عزیزانی که وقت گذاشتند و این سفرنامه را مطالعه کردند تشکر میکنیم . قطعا این مطالب در سفر به شهر زیبای تفلیس برایتان کارآمد خواهد بود .